fredag 29 juli 2016

Tusen små Bubblor - Petra Dessmark

För ett tag sedan fick jag ett trevligt mail där Petra Dessmark frågade om jag ville ta emot exemplar av henne bok Tusen Små Bubblor. Det lät som en fin bok att läsa tillsammans med barnen så jag tackade såklart Ja! Det här är en liten bok om stora saker kan man säga!

Boken handlar om Agnes som är fem år. Hon är en ensam och lite rädd flicka. En dag träffar hon den lilla draken Angst i skogen. Han vill hjälpa henne att få bort de tunga stenarna som river i halsen. 
Agnes får i uppdrag att göra allt det där som känns oroligt och läskigt! 

Som sagt - En liten bok om stora saker! Jag tror aldrig jag har läst en barnbok på det här temat. Välbehövligt för många barn! Det här är en bra högläsningsbok till de lite mindre barnen, kanske från 4-årsåldern och uppåt. Jag tycker det är lite för lite illustrationer i boken men de som finns är underbara. Så otroligt fina! Boken är egentligen ganska anonym när man tittar på den eftersom den inte innehåller några färger utan alla bilder är svartvita men detta tilltalar verkligen mig! Jag upplever hela boken som väldigt lugn och rofylld! Jag älskar också det lilla bandet i boken. Det känns liksom lite lyxigt! Jag undrar om det blir fler liknande böcker från Dessmark?




1 kommentar: