söndag 3 juli 2016

Juliplanering

Nu har det ju redan gått några dagar på denna nya härliga sommarmånaden men här kommer i allafall min planering! 

Temaläsning 2016 bjuder den här månaden på temat Historiska Romaner och jag jublar! Absolut en av mina favoritgenrer! Jag tror att jag tänker läsa Livet går vidare av Karin Wahlberg som är den andra boken i Lasarettserien. 

I min Boktolva ligger jag ju som bekant en månad efter beräknat och därför planerar jag att först läsa Mark Billinghams Sömntuta som jag inte hann med under juni. Går läsandet enligt planerna tänker jag också testa Reginald Hill. 

I Spänningsutmaningen tänker jag läsa Trasdockorna av Mats Ahlstedt som också den hänger kvar från juni månad. Hinner jag så blir det också Ensamfjäril av Gabriella Ullberg Westin. 

Pockettoppslistan ser ut som följer och jag har många titlar kvar att bocka av! Minst en ska jag i allafall läsa den här månaden! 

1. Öppnas i händelse av min död - Liane Moriarty 
2. En mörkare himmel - Marie Jungstedt & Ruben Eliassen
3. De förklädda flickorna i Kabul - Jenny Nordberg
4. Hundra omistliga ting - Lucy Dillon
5. Konsten att höra hjärtslag - Jan-Philipp Sendker

6. Grisfesten - Leif GW Persson
7 Att föda ett barn - Kristina Sandberg
8. Lejontämjaren - Camilla Läckberg
9. Kvinnan på tåget - Paula Hawkins
10. Mios Blues - Kristina Ohlsson
11. Den gränslöse - Jussi Adler-Olsen
12. Skymningsflickan - Katarina Wennstam
13. Kvinna inför rätta - Louise Doughty

14. Arvet efter dig - Jojo Moyes
15. Falleri, fallera, falleralla - Carin Gerhardsen
16. Avdelning 73 - Sofie Sarenbrant
17. Vårjakt i Rosengädda - Emma Hamberg
18. Liv efter liv - Kate Atkinson

19. Alla kan se dig - Anna Jansson
20. Det lilla bageriet på strandpromenaden - Jenny Colgan
21. Tre önskningar - Liane Moriarty
22. I sanningens namn - Viveca Sten
23. Den tredje rösten - Rolf Börjlind & Cilla Börjlind
24. Svart gryning - Rolf Börjlind & Cilla Börjlind

25. Det är något som inte stämmer - Martina Haag
26. När klockan slår fem - Denise Rudberg


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar