måndag 2 maj 2016

Majplanering

Förra månaden gick min läsning inte alls enligt planerna och det var alldeles för många böcker som blev liggandes olästa! Jag hoppas att den här månaden blir lite bättre!

Temaläsning bjuder den här månaden på temat Barnböcker. Kul tycker jag. Vi läser otroligt mycket barnböcker här hemma, men jag brukar sällan blogga om dem. Ska försöka få till lite fler inlägg den här månaden.

I Boktolvan är det Stephen Booth som är månadens planerade författare. Jag får dock prioritera Peter Robinson först och hans bok Roten till det onda. Hinner jag ta tag i Booth också så planerar jag att läsa Svarta hunden som är den första delen i serien om Cooper och Fry.

I spänningsutmaningen planerar jag såklart att läsa klart Jag lät dig gå. Om tid finns så tänker jag också läsa Dockmakarens dotter av Mats Ahlstedt.

Pockettoppen ser ju lite dålig ut så iallafall en bok ska jag försöka mig på att hinna med. Vilken det blir har jag inte planerat ännu.

1. Öppnas i händelse av min död - Liane Moriarty 
2. En mörkare himmel - Marie Jungstedt & Ruben Eliassen
3. De förklädda flickorna i Kabul - Jenny Nordberg
4. Hundra omistliga ting - Lucy Dillon
5. Konsten att höra hjärtslag - Jan-Philipp Sendker

6. Grisfesten - Leif GW Persson
7 Att föda ett barn - Kristina Sandberg
8. Lejontämjaren - Camilla Läckberg
9. Kvinnan på tåget - Paula Hawkins
10. Mios Blues - Kristina Ohlsson
11. Den gränslöse - Jussi Adler-Olsen
12. Skymningsflickan - Katarina Wennstam
13. Kvinna inför rätta - Louise Doughty

14. Arvet efter dig - Jojo Moyes
15. Falleri, fallera, falleralla - Carin Gerhardsen
16. Avdelning 73 - Sofie Sarenbrant
17. Vårjakt i Rosengädda - Emma Hamberg
18. Liv efter liv - Kate Atkinson
19. Alla kan se dig - Anna Jansson


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar