fredag 27 maj 2016

Bokbloggsfrågor

Återigen har jag inte riktigt lyckts hinna med Bokbloggsfrågorna så här kommer ett samlat inlägg!



Vecka 18 var temat Resor;

Hur tänker ni när ni packar böcker inför resor? Hur mycket böcker packar ni ned? Eller har ni lyckats komma undan problemet genom att använda en läsplatta istället?

Jag packar alltid för många böcker på våra resor! Jag tänker alltid att jag ska hinna med så mkt läsning men sen kommer det ofta annat emellan. Klart smidigast har ju varit pocketböcker på resor, men nu på senare tid har jag ju fastnat för E-böcker och det minimerar ju faktiskt packningen! Smidigt!


Vecka 19 var temat Barnböcker;

Vad är ditt förhållande till barnböcker nu som vuxen? Händer det att du läser barnböcker för din egen skull (att du läser för barnen räknas inte)? Hur tänker du då när du väljer ut vilka barnböcker du vill läsa? Har du några tankar kring barnböcker att dela med dig av, kanske några favoriter från barndomen, eller några reflektioner kring dagens barnboksutgivning? 

Jag läser mycket barnböcker, framförallt för barnens skull men läser gärna själv också emellanåt! Det finns mycket bra litteratur för barn och jag brukar ofta ta en runda på barn- ungdomsavdelningen när jag är på biblioteket. Däremot bloggar jag inte så mycket om barnböcker jag läser vilket ju egentligen är ganska synd! Jag borde nog vända den trenden! 


Vecka 20 var temat Bohyllor;

Hur har du organiserat dina bokhyllor? Efter tema, efter ämne, efter format, efter färg, efter författare, eller… 

Jag sorterar efter författare i mina bokhyllor. Jag blandar format hej vilt och har ingen särskild hylla för olästa böcker. Jag tycker det är lättast med bokstavsordning när man har många böcker! 



Vecka 21 är temat Organisering;

Hur skiljer du mellan lästa och olästa böcker i dina bokhyllor och hur håller du koll på vilka böcker du har lånat (t ex biblioteksböcker) och vilka böcker som du ska blogga om (t ex recensionsexemplar)? 

Som ovan nämnt sorterar jag inte oläst respektive läst. Jag blandar hej vilt! Däremot har jag bibliotekslån och böcker som jag planerar att läsa i det närmaste på en särskild plats i sovrummet. Numera är det denna platsen som det är mest ruljans på eftersom det mesta jag läser är just bibliotekslån! 


2 kommentarer:

  1. Jag blandar också lästa och olästa i mina hyllor. Bibliotekesböckerna har jag i hög(ar) för sig, vill inte riskera att bland ihop de :)

    SvaraRadera
  2. Jag försöker att inte blanda lästa och olästa i största möjliga mån.

    SvaraRadera