måndag 2 maj 2016

April 2016 - En sammanfattning

Det här var nog den sämsta läsmånaden sedan bloggens uppstart! Så dåligt med tid för mig själv de senaste veckorna. Hoppas på ändring inför maj månad!

Det går väl inte riktigt så bra som förväntat i min egna Pockettoppsutmaning. Jag måste börja läsa från listan omgående om jag ska hinna med!

1. Öppnas i händelse av min död - Liane Moriarty 
2. En mörkare himmel - Marie Jungstedt & Ruben Eliassen
3. De förklädda flickorna i Kabul - Jenny Nordberg
4. Hundra omistliga ting - Lucy Dillon
5. Konsten att höra hjärtslag - Jan-Philipp Sendker

6. Grisfesten - Leif GW Persson
7 Att föda ett barn - Kristina Sandberg
8. Lejontämjaren - Camilla Läckberg
9. Kvinnan på tåget - Paula Hawkins
10. Mios Blues - Kristina Ohlsson
11. Den gränslöse - Jussi Adler-Olsen
12. Skymningsflickan - Katarina Wennstam
13. Kvinna inför rätta - Louise Doughty

14. Arvet efter dig - Jojo Moyes
15. Falleri, fallera, falleralla - Carin Gerhardsen
16. Avdelning 73 - Sofie Sarenbrant
17. Vårjakt i Rosengädda - Emma Hamberg
18. Liv efter liv - Kate Atkinson

I Temaläsning 2016 var det deckare som var temat för april månad. Vilket ju faktiskt passade mig utmärkt! Jag passade på att läsa Mats Ahlstedts bok Dömd för livet. Jag läste även ut mars månads bok som var Än finns det hopp

Januari – Sanna berättelser och biografier
Februari – Kärlek, relationer och feelgood
Mars – Kvinnliga författare
April – Deckare
Maj – Barnböcker
Juni – Hyllvärmare och klassiker
Juli – Historiska böcker
Augusti – Ungdomsböcker
September – Faktaböcker
Oktober – Fantasy och övernaturligt
November – Skräck och spänning
December – Jul och nostalgi


Inte heller min Boktolva blev det något läst från under april månad. Jag hade planerat att läsa Peter Robinson, men den får hänga med in i maj den också! 

Jonas Moström
Roslund & Hellström
Kristina Appelqvist
Peter Robinson
Stephen Booth
Mark Billingham
Reginald Hill
Anders De La Motte 
Ninni Schulman
Denise Mina 
Lars Bill Lundholm
Ann Rosman


I Kaosutmaningen rullar det på hyffsat bra och jag har nu prickat in 13/35 punkter. Jag tror absolut att jag kommer klara 20 av 35 som ju räknas som godkänt!

I Spänningsutmaningen har jag valt att läsa Jag lät dig gå, men jag har några sidor kvar av den så den följer med några dagar till! 

I Månadens Bok där man väljer den bästa boken man läst under månaden väljer jag att lyfta fram Än finns det hopp av Karin Wahlberg! Fantastiskt bra bok för alla som gillar historiska romaner. 

Sammanfattningsvis har jag läst 3 böcker under apil månad. 
Än finns det hopp - Karin Wahlberg
Dömd för livet - Mats Ahlstedt 
Blandat Blod - Katarina Mazetti



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar