söndag 17 april 2016

Smakbit på en söndag - Jag lät dig gå



Den här veckan kommer min smakbit från Jag lät dig gå som är skriven av Clare Mackintosh. Den har varit med på flera smakbitar sedan några veckor tillbaka och jag har blivit riktigt sugen på den. Och nu äntligen är det min tur!

"Kriminalkommissarie Ray Stevens stod framför fönstret och betraktade sin kontorsstol, det ena armstödet hade varit trasigt i minst ett år. Fram till nu hade han valt att ha en pragmatiskt hållning till det hela genom att luta sig åt vänster när han satt i stolen, men under lunchrasten hade någon skrivit Utjänt med svart spritpenna på ryggstödets baksida. Ray undrade om ekonomiavdelningens nyväckta förtjusning i avdragsgill kontorsutrustning möjligen skulle sträcka sig till en ny stol, eller om han var dömd att leda Bristols kriminalpolis utifrån en sits som gav han trovärdighet en rejäl törn.
Ray böjde sig fram för att rota rätt på en spritpenna i den smått kaotiska översta skrivbordslådan, satte sig på huk och ändrade hjälpligt texten till I tjänst. Dörren till hans tjänsterum öppnades och han reste sig hastigt upp medan han satte tillbaka korken på pennan."


Här finns mina tidigare smakbitar!
Vill du se andra bokbloggares smakbitar kan du kika här!

3 kommentarer:

  1. låter lite spännande. Bristol inte så vanlig miljö. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  2. Den har jag läst och tyckte den var bra. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera