måndag 21 mars 2016

Ni har väl inte missat Springfloden?!

Jag hoppas och antar att ingen av er har missat SVT:s nya serie Springfloden som bygger på kriminalromanen med samma namn, av Cilla och Rolf Börjlind. 

Olivia Rönning går på polishögskolan och får i uppgift över sommaren att ta reda på mer om fallet med den gravida kvinnan som dränktes på en strand på Nordkoster 1987. Fortfarande vet ingen vem den unga kvinnan var. Olivia kämpar för att vaska fram fakta från gamla källor. Att få tag på Tom Stilton som ledde fallet 1987 är lättare sagt än gjort.. 


Jag har inte läst någon bok av författarparet, men jag blir riktigt nyfiken efter det här! Jag tycker serien är spännande och välgjord och jag har hört att böckerna ska vara fantastiskt bra. 
Jag tycker att både Kjell Bergqvist och Julia Ragnarsson gör sina roller riktigt bra! 


I serien om Rönning och Stilton finns det tre böcker utgivna i dagsläget. Det är Springfloden, Den tredje rösten och Svart gryning. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar