måndag 21 mars 2016

Bokbloggsfråga v11

Inser att det varit lite dålig aktivitet på bloggen sista två veckorna! Har missat alla följetonger som jag brukar vara med i så nu kör jag Bokbloggsfrågan från förra veckan här!



Den här veckan är jag intresserad av dig som person bakom bokbloggen. Vad jobbar du med eller pluggar till? Är böcker, läsande och skrivande en del av din jobbvardag också, eller är det bara ett fritidsintresse? Trivs du med ditt jobb eller drömmer du om att jobba med något helt annat, i så fall vad? 

Jag arbetar som sjuksköterska inom primärvården, alltså på vårdcentral. Mitt yrke har alltså ingen ting med litteratur och läsande att göra. I allafall inte den slags litteratur som jag bloggar om! 
Läsande är ett av mina främsta fritidsintressen och ibland har jag tänkt att bibliotekarie måste vara mitt absoluta drömyrke, fast nej.. Faktum är att jag trivs riktigt bra med mitt yrkesval och jag har svårt att se mig själv i någon annan roll!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar