måndag 1 februari 2016

Januari 2016 - En sammanfattning

Tänk att årets första månaden redan har gått! Så, hur gick läsningen då? Dags att sammanfatta! 

I min egen utmaning Pockettoppen som går ut på att försöka läsa alla böcker som hamnar på plats 1-5 under året ser det hitills ut såhär;


1. Öppnas i händelse av min död - Liane Moriarty 
2. En mörkare himmel - Marie Jungstedt & Ruben Eliassen
3. De förklädda flickorna i Kabul - Jenny Nordberg
4. Hundra omistliga ting - Lucy Dillon
5. Konsten att höra hjärtslag - Jan-Philipp Sendker

6. Grisfesten - Leif GW Persson
7 Att föda ett barn - Kristina Sandberg
8. Lejontämjaren - Camilla Läckberg

Alltså har jag bara hunnit med att läsa 1 av hittills 8 unika titlar. Men jag har ju hela året på mig så det ska nog gå att få ihop listan! 



I utmaningen Temaläsning 2016 var månadens tema biografier. Jag satte inte målet särskilt högt utan är nöjd med att ha läst en bok i temat. Det blev Tilde de Paula Ebys Tiden läker inga sår 


Januari – Sanna berättelser och biografier
Februari – Kärlek, relationer och feelgood
Mars – Kvinnliga författare
April – Deckare
Maj – Barnböcker
Juni – Hyllvärmare och klassiker
Juli – Historiska böcker
Augusti – Ungdomsböcker
September – Faktaböcker
Oktober – Fantasy och övernaturligt
November – Skräck och spänning
December – Jul och nostalgi



I årets Boktolva har jag som mål att försöka läsa en bok i månaden av dem tolv jag alltså valt ut. Januari månads författare var Jonas Moström och jag valde att läsa hans debut Dödens Pendel


Jonas Moström
Roslund & Hellström
Kristina Appelqvist
Peter Robinson
Stephen Booth
Mark Billingham
Reginald Hill
Anders De La Motte 
Ninni Schulman
Denise Mina 
Lars Bill Lundholm
Ann Rosman


I kaosutmaningen har jag hitills kunnat stryka 5/35 punkter så det är jag nöjd med! Såklart blir den här utmaningen svårare och svårare, men jag hoppas på att lyckas med 20/35 som krävs för att den ska räknas som godkänd! 


I spänningsutmaningen valde jag att läsa Vecka 36 av Sofie Sarenbrant


I Månadens Bok gäller det att länka till den bästa boken man läst under månaden och här väljer jag att presentera Öppnas i händelse av min död av Liane Moriarty! Heeeelt fantastisk! 



Sammanfattningsvis har jag läst 6 böcker och därtill också 4 noveller. Jag tror att jag får vara ganska nöjd med det här resultatet och jag hoppas kunna snitta på samma antal även under kommande månader! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar