fredag 5 februari 2016

Helgens läsning

Helg igen!? Nu när jag har börjat jobba igen efter föräldraledigheten känns det som att veckorna bara springer iväg. Och så lite läsning jag har hunnit med denna veckan! Nåväl, jag har högt ställda planer för helgen och nästkommande vecka!

I helgen planerar jag att avsluta Färjan av Mats Strandberg. Denna bok, som jag hört så mycket gott om och som har tvåsiffrig reservationskö på biblioteket har inte riktigt lyckats fånga mig ännu... Men än har jag knappt läst halva så det kanske vänder snart?! Kan ju säga att förväntningarna inför den här boken var ganska höga!

Som regel läser jag oftast två böcker åt gången. En kriminalroman och en "vanlig" roman, biografi eller liknande. Just nu har jag inte påbörjat någon andra bok bredvid Färjan så det planerar jag också att göra! Det lutar åt Konsten att höra hjärtslag eller Katerina Janouchs Bedragen som är den första boken i serien om Cecilia Lund. Tänkte att det får bli månadens bok i Temaläsning 2016 där februari månads tema är kärlek, relationer och feelgood!

Nästa vecka kommer jag befinna mig på kurs på annan ort i två hela dagar.  Det betyder inget arbete och inga barn så jag hoppas hinna avsluta alla böcker jag ämnar påbörja i helgen! Nästa kriminalroman som är på tur efter Färjan är En mörkare himmel som ingår i min Pockettopputmaning.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar