söndag 7 februari 2016

En smakbit på en söndag - Konsten att höra hjärtslag

Den här söndagen kommer min smakbit från boken Konsten att höra hjärtslag av Jan-Philipp Sendker. Jag har bara kommit några kapitel in i boken men tycker redan att den är riktigt bra. Hoppas att det håller i sig!
För fler smakbitar kan ni kika här och här! Alla mina egna smakbitar har jag samlat här!



"Det måste finnas en avgörande vändpunkt i livet när den värld som man känner till upphör att existera. Ett ögonblick som förvandlar en till en helt annan person från ett hjärtslag till nästa. Det ögonblick när ens älskade erkänner att han har en annan och att han tänker lämna en. Eller den dag då man begraver sin mor eller sin far eller bästa vän. Eller den stund då doktorn meddelar att man har fått en elakartad hjärntumör."


8 kommentarer:

  1. Tack för smakbiten. Maken läser den här just nu och jag har planer på att läsa den också!

    SvaraRadera
  2. tack för smakebiten! livet förändrar en ju hela tiden med andra ord

    SvaraRadera
  3. Tack för en intressant och tänkvärd smakbit!

    SvaraRadera
  4. Denne har jeg begynt på en gang, men la den vekk til fordel for en annen bok jeg måtte lese. Er så mange bøker man vil lese!

    SvaraRadera
  5. De har jag läst och jag var inte så förtjust i den. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  6. Ukjent bok for meg. Takk for smakebiten.

    SvaraRadera
  7. Visst händer det livsomvälvande saker, men de flesta förändringar sker nog på längre sikt. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  8. Denne hørte jeg på lydbok mens jeg gikk tur med hunden min (mange turer :-)). Jeg likte den. Den var stilfarende og fin :-) Ha en fin uke!

    SvaraRadera