måndag 1 februari 2016

Bokbloggsfråga v5

Barnboksbloggens bokbloggsfråga den här veckan lyder;

Är du med i någon bokcirkel, antingen på nätet eller "i verkliga livet"? 

Det enkla svaret är nej! Men inte för att jag inte vill utan för att jag aldrig haft möjligheten! Jag bor på en liten ort, och mig veterligen, finns inga bokcirklar här i krokarna. På nätet har jag inte heller varit med. Vart kan man deltaga?
Egentligen är ju bokbloggandet nästan som en bokcirkel i sig. Man skriver vad man tycker, man kollar vad andra tycker osv.

6 kommentarer:

  1. Jag har ungefär samma problem som du att där jag bor så finns inte riktigt möjligheten.

    SvaraRadera
  2. Nackdelen med bokbloggande är att det inte alltid är så enkelt att få igång någon diskussion eftersom alla som bloggar läser så många olika genrer, samt att det inte heller behöva vara aktuella böcker som recenserats. Det är ju främst på de lite större sidorna som diskussion kan dra igång, men då är det ändå "nischat" på samma sätt som en vanlig bokcirkel med förutbestämt tema/titel.

    Det går säkert att fråga på ditt lokala bibliotek om cirklar att deltaga i, både IRL och via nätet. Eller så kan man starta en egen med några vänner.

    SvaraRadera
  3. Biblioteket kan säkert ordna någon. Annars får man tjata på sina vänner... Även om de kanske inte har samma intresse för att läsa.

    SvaraRadera
  4. På mitt bibliotek finns det bokcirklar, jag har varit med en omgång men nu när jag jobbar alla kvällar i veckan så hinns det inte med.

    SvaraRadera
  5. Jag vet att biblioteket har här i stan, men jag har ännu inte provat :)

    SvaraRadera
  6. Kulturkollo har på Facebook!

    SvaraRadera