måndag 11 januari 2016

Kadish, Kadish, Kadish - Lova Lovén



Jag inser nu vilken tur jag hade som hittade förlaget Swedish Zombie! Så mycket godbitar. Den här skräcknovellen, Kadish, Kadish, Kadish är skriven av Lova Lovén
Jag har sett på hemsidan att hon skrivit flera noveller men det här är det första jag läser av henne. 

I novellen möter vi Amina som blivit svårt märkt efter en misshandel tidigare. Hon har bosatt sig i en stuga i skogen som hon lånar av en släkting. Med sig har hon sin stora kärlek, hunden Charlie. 
Under en promenad hittar Amina ett ägg som hon tar med sig hem till stugan. Det skulle hon låtit bli... 

Den här var ryslig. Mitt i upplösningen dog batteriet på Ipaden och jag kunde knappt vänta på att jag skulle få in sladden och öppna upp bokläsaren igen! Välskrivet och mycket detaljer - det gillas! 
Jag frös några gånger under läsningen! Uppskattar mycket när det är verklighetstroget och vardagligt, men ändå lite mystiskt! Jag får kolla upp fler noveller av Lova Lovén nu! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar