fredag 25 december 2015

Nyårslöftestaggen

Nu har ju inte jag personligen blivit taggad att göra den här trevliga "enkäten", som startades av Bokentusiasten, men jag tyckte den var kul så jag gör den i allafall. Hoppas att det är okej så...!?


1. En klassiker jag lovar att läsa
Oj, det där med klassiker är svårt. På den gamla goda tiden var jag med i flera klassikerutmaningar och har faktiskt läst en hel del sådana. Vad fattas? Hm, jag får klura på den lite tror jag. 

2. En påbörjad bokserie jag lovar att avsluta
Sagan om Isfolket har jag påbörjat för många herrans år sedan och den har jag tänkt försöka läsa ut under 2016. Minns inte så hemskt mycket av dem först böckerna så jag kommer satsa på att börja om från början tror jag! 

3. En bokserie jag lovar att påbörja

Här måste det ju bli Femtio nyanser... Jag har FORTFARANDE inte läst dessa omtalade böcker, men dem står i min hylla! =) 

4. En författare (som jag inte läst tidigare) jag lovar att läsa något av
Utan tvekan Peter Robinson. Tycker att utgivningen är lite snurrig dock. Vilken bör man börja med?? 

5. En bok jag lovar att läsa om
Läser sällan om böcker. Har liksom inte tid. Är boken läst så är den, typ.. 

6. En genre jag läst lite/inget av och lovar att utforska
Mina favoriter är ju kriminalromaner och historiska romaner. Det jag läst allra minst av är Fantasy. Men jag kan absolut tänka mig att testa! Tipsa mig gärna! 

7. Ett seriealbum jag lovar att läsa
Pass på den! Tipsa gärna! 

8. En novell jag lovar att läsa

Pass på den också. Tar gärna emot intressanta tips! 

9. En bok som behandlar ett tufft men viktigt ämne jag lovar att läsa

Kristian Gidlunds I kroppen min står oläst i min bokhylla. Den borde jag verkligen läsa. 

10. En länge ägd oläst bok jag lovar att läsa

Roslund & Hellströms första bok Odjuret har stått oläst sjukt länge nu! 

11. En debut jag lovar att läsa
Om det inte måste vara en debut som utkommer under 2016 så väljer jag där Anders De La Mottes desut från 2010, Geim. Även denna har stått länge i bokhyllan nu. 

12. En bok eller bokserie (som jag tidigare gett upp/dömt ut) jag lovar att ge en ny chans

Diana Gabaldons Outlanderserie! 

13. Tagga några andra!

Nu har jag dålig koll på vilka som ännu inte gjort den här taggen så - Den som vill - häng på!

1 kommentar:

  1. Sagan om Isfolket är ju en av mina favoriter alla gånger :)

    SvaraRadera