söndag 27 december 2015

Boktolva 2016

Jag klurar på en Boktolva för år 2016. Begreppet kommer ursprungligen från Enligt O och har cirkulerat runt bland bokbloggar under flera år nu. Jag ser det som ett bra sätt att få mina egna hyllvärmare lästa. Ser ju själv hur många fantastiska författare jag helt missat!

Jonas Moström
Roslund & Hellström
Kristina Appelqvist
Peter Robinson
Stephen Booth
Mark Billingham
Reginald Hill
Anders De La Motte 
Ninni Schulman
Denise Mina 
Lars Bill Lundholm
Ann Rosman

Jag ser mycket fram emot dessa nya bekantskaper. Ser att listan består av övervägande deckarförfattare så jag hoppas kunna hoppa på en och annan utmaning med annat innehåll också!

Vad har ni andra för läsplaner? Tipsa gärna om andra utmaningar!

1 kommentar:

  1. Vad roligt med en lista där jag faktiskt läst de flesta :) Ann Rosman kan jag verkligen rekommendera!

    SvaraRadera