måndag 14 december 2015

Bokbloggsfråga v51

Jag fortsätter väl att hänga på Barnboksbloggen och hennes bokbloggsfrågor.


Veckans bokbloggsfraga

Hur mycket tid lägger du ner på bloggen och på din läsning per vecka? Känns det som att det är lagom eller skulle du velat att bokbloggandet tog mer eller mindre tid än i dagsläget? Finns det något du skulle vilja göra med bloggen som det inte finns tid till i dagsläget? 

Jag började som bekant att bokblogga redan 2006 och då hade vi inga barn ännu, vilket ju betyder väldigt mycket mer tid än nu åt att ägna sig åt sitt eget. På dessa snart 10 år har det tillkommit tre barn, en villa och jaaa. Man kan väl lugnt säga att tiden inte riktigt räcker till. Faktum är att tiden var så knapp så att jag la ner bokbloggandet sommaren 2012. Sedan dess har jag nog bara läst en handfull böcker. Men jag har saknat både läsandet och bloggandet mycket och nu har både jag OCH bloggen fått en nytändning. Nu har jag bestämt mig för att ge mig själv den tiden det faktiskt tar att läsa och blogga. Så det så! 

Det bästa är att äldsta sonen som nu snart är 8 år har blivit en riktig bokmal så nu går vi tillsammans till biblioteket för att låna hem kassar (!) med böcker! 

Jag hoppas att jag ska ha tid att hänga med på diverse utmaningar osv för det är något utav det roligaste jag vet. Och man får läsa så mycket böcker som man troligtvis aldrig ens skulle sneglat åt annars! 



6 kommentarer:

  1. Kul att du fått en nytändning och ska sätta igång igen!

    SvaraRadera
  2. Kul att du börjat igen! :) och vad mysigt det låter med biblioteksbesöken :)

    SvaraRadera
  3. Hej! Du vann i min utlottning, grattis! Men jag hittar ingen mailadress till dig, skicka gärna ett mail till mig på bokugglor91@gmail.com :)

    SvaraRadera
  4. Vad mysigt att gå till biblioteket tillsammans :)

    SvaraRadera
  5. Förstår att du pausat lite :)

    SvaraRadera
  6. Ibland är det ju så att livet kommer emellan, men det är aldrig försent att börja läsa igen :)

    SvaraRadera