fredag 11 december 2015

Bokbloggsfråga v50

 

Jag hoppar in på Barnboksbloggens Bokbloggsfråga som kommer ut varje vecka! 

Brukar du be om/ta emot recensionsexemplar? Vad tycker du om de krav som förlagen ibland kan ha för att skicka ut recensionsexemplar (exempelvis när det gäller bloggens besöksantal)? Och vad anser du att du har för skyldigheter som bokbloggare när det gäller recensionsexemplar?

På den tiden när jag var väldigt aktiv med min förra bokblogg tog jag ofta emot olika recensionsexemplar. Tycker sällan att förlagen ställde några krav på mig som bloggare utan var väl mest tacksamma om jag valde att blogga om den aktuella boken. En del böcker jag fick bad jag om själv och då var det ju såklart mer som blev recenserat på bloggen. Jag tycker att det är ett bra sett för förlagen att nå ut med ny litteratur. Det är i bokbloggarna som jag hittar de allra flesta boktips! 



2 kommentarer:

  1. Bokbloggare är nog det allra bästa sättet att nå ut till nya läsare, åtminstone när det gäller "vanlig" skönlitteratur. Jag tror inte många av vardagsläsarna kollar in recensionerna av de professionella tyckarna.

    SvaraRadera
  2. Hittar nästan alla boktips via bloggar :)

    SvaraRadera