måndag 7 december 2015

Adventsenkät

Lite efter att den kom ut har jag nu hittat Johannas Adventsenkät! Fyller i den som en rolig avslutning på bloggens första kväll! =)


Vilka böcker/ vilken bok är den bästa du har läst i höst?

Jag har inte läst sådär jättemycket böcker under året som gick. Har läst några bra kriminalromaner, bla Mats Ahlstedts serie om Sören Högström och Fatima Wall har jag påbörjat. Några bra av Simon Beckett har jag också hunnit med. Senast lästa var CP-barnet av Lena Helgesson som liksom jag är mamma till ett barn med CP-skada. Jag hoppas att mitt nyvunna läsflow håller i sig under hela nästa år också! 

Vilken är din favorit-julsång?

Hallelujah är ju en riktig julsång! Men det finns flera vackra som gör att julstämningen infinner sig! 

Vilka böcker planerar du att läsa i december? Har du någon särskild läsning som får dig i julstämning?

Jag har flera böcker som ligger och väntar på nattduksbordet. Bla Simon Becketts Gården och Sofie Sarenbrants Vecka 36. 

Önskar du dig någon särskild bok i julklapp av tomten, närstående eller dig själv?

Räknar inte med så många julklappar i år då vi väljer att prioritera barnen! Men till min stora glädje blev årets julklapp från jobbet ett presentkort på 200 kr i vår lokala bokhandel!

Hårda eller mjuka paket? Vilket föredrar du?

Svårt. Gillar både och faktiskt.

Om du skulle tipsa om en bok att ge bort i julklapp, vilken skulle det vara?

Har nyligen läst flera av Katarina Wennstams böcker. Så aktuella! Alla borde läsa! 

Glögg eller julmust, om du måste välja?

Faktiskt inget av det! =) 

Har du någon bok som du sparat för att läsa under eventuell julledighet?

Nej, jag läser det som faller mig in. Har ingen större planering! 

Knäck eller Aladdinask?

Aladdin! 

Hur gör vi med julpyntet. Får tomtar och gran respass redan efter Annandagen eller plundrar vi på Tjugondagknut?

Direkt efter nyåret brukar vi "starta om" genom att slänga ut julen! Ut med det gamla och in med det nya! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar